Dag 9 (23 mei 2013)

Vandaag zouden we weer een bezoek brengen aan het familie/weekend huis in Half Moon Bay Vanaf gisterenavond heeft het de gehele nacht nog doorgeregend en het zou overdag toch redelijk mooi weer worden. Inderdaad was het s’morgens behoorlijk zonnig. Het leek wel of het dak van het houthok in brand stond zo fel scheen de zon.

Omdat we ferry van half twaalf zouden nemen was half tien vertrekken ruim op tijd. Met ontbijten,koffiedrinken en het laatste nieuws doornemen werd de tussenliggende tijd gevuld. Nadat alle spullen gepakt waren vertrokken we 5 minuten later dan gepland. De heenweg, over de freeway 1, verliep behoorlijk rustig en van verkeersdrukte was gelukkig geen sprake. Dat hadden we wel eens anders meegemaakt. Reden was o.a. het openstellen van de Port Mann Bridge welke zich de breedste brug ter wereld mag noemen.

Inmiddels is men de oude brug aan het afbreken en worden diverse andere delen van de snelweg nog verbreedt. Omdat de verkeersdrukte 100% meeviel waren we al om kwart voor elf bij de ferry. Het wachten was geen straf want de zon scheen volop. De ferry vertrok keurig op tijd en we namen plaats op het panormadek. Onderweg hing er boven de eilanden wel wat meer bewolking maar richting de Sunshine Coast beloofde het toch weer een mooie dag te worden. De autorit van de ferry naar het huis verliep vlot en was weer een feest van herkenning. Het was immers de derde maal dat we nu op bezoek zouden gaan. Na aankomst bleek dat er afgelopen jaar toch weer het nodige geklust was. De entree was vernieuwd en de tuin was toch weer een fase verder gekomen naar het beoogde doel.

Ook uit de tuim waren weer de nodige bomen in de kachel verdwenen. Zelfs een nieuwe “Papendrechtse” vlag, die zus Wil had gemaakt, sierde aan de derde vlaggemast. We zaten uiteraard weer snel aan de koffie met koek. Vervolgens zij er weer wat foto’s gemaakt die waarschijnlijk gedeeltelijk eerder ook gemaakt zijn Het blijft echter een droomplek om daar te verblijven en in de zon te zitten.

Omdat het ook al weer 13:30 was hebben hierna gelijk maar gelunched. De meegebrachte boterhammen waren snel op en Kees ging het gras maaien.

Dat was ook wel erg nodig. s’Middags hebben we ons prima in de zon verpoost en genoten van alles wat er te zien was. Zelf arenden vlogen om het huis heen. Ook hebben we nog even wat life foto’s ge-WhatsApped met het thuisfront wat daar bijna naar bed ging. Tegen vijf uur heeft Wil weer een overheerlijke maaltijd in elkaar gezet en hebben we deze dan ook maar opgegeten 😉 (O)pa zat in ieder geval weer boordevol en dat was deze vakantie niet de eerste keer. Na het opruimen heeft Wil nog wat foto’s van ons drie heren gemaakt zodat ze deze ook op haar nieuwe iPad kon zetten.

Na de nodige lol zijn de weer naar de ferry terug gereden en Kees was onderweg quasi bang dat we te laat zouden arriveren. Onderweg heeft hij Wil regelmatig aangemoedigd tot verkeersovertredingen. We arriveerden natuurlijk ruim op tijd en de ferry was zelfs veel te laat. Tijdens het wachten, maar zeker tijdens de terugvaart hebben we weer supermooie foto’s kunnen maken.

Wat is deze omgeving toch mooi. Kees gaf aan meer als honderd maal de overtocht te hebben gemaakt maar zelfs dan kon hij er nog reuze van genieten. Om 21:00 waren we weer thuis en hebben hout in de kachel gegooid. Morgen kijken we even wat het weer ons brengt en dan gaan we hopelijk samen weer op pad. Wil had nog goede ideeen en we zullen morgen deze even doorlopen.

P.s. Zojuist lazen we dat er een deel van een snelweg brug tussen Seattle en Vancouver is ingestort. Heel toevallig zijn wij afgelopen maandag 1,5 km na de brug deze snelweg opgereden. Afgelopen jaar zij we echter wel drie maal hier overheen gereden. Toch raar idee. Komende zondag zullen we preventief zelf maar een omleiding plannen. Kijk maar op: