Dag 6 (20 mei 2013)

Vandaag reizen we naar Canada om onze familie te bezoeken. Vanaf nu wordt de reis iets anders van karakter. Geen hotel in hotel ui,t maar lekker een aantal dagen op een vaste plek. Omdat we vandaag een overvaart met een ferry moesten maken, was het wel belangrijk dat we op tijd zouden vertrekken. Nadat we netjes op tijd op stonden, pakten we alvast de spullen in. Toen alles klaar stond zijn we lekker gaan ontbijten. Het bekende Amerikaanse ontbijt was weer inclusief, maar deze keer van een andere hotelketen. Tijdens het ontbijt hebben we nog even gefacetimed met thuis, zodat zij ons ontbijt ook konden zien ;-). Nu konden we ook Daan en Thijs de groeten doen omdat ze net terug waren van hun kamp. Ook Oma die uit logeren was, hebben we even kunnen spreken. Na het bekende uitchecken uit het hotel, gingen we op weg. We konden richting Canada via de snelweg Interstate 5, maar hadden gekozen voor de locale weg aan de oostkant van het Olympic National Park. Aan het begin van rit zagen we de prachtige, felgele brem struiken links en rechts van de weg.

Al snel reden we langs diverse baaien die wel wat weg hadden van een fjord. Onderweg zagen we diverse mooie vergezichten en leuke bruggen.

We stopten we even op een staatscamping, waar ook een publiek strand bereikbaar was. Hier hebben even rondgekeken en foto’s gemaakt.

Grappig was dat er op deze camping selfservice van toepassing was.

Dit hadden we afgelopen zomer ook al eens meegemaakt en het kwam er op neer dat je zelf een plek uitzocht en het geld in een envelop deed. De camping gaat op de lijst “onthouden”. Na geruime tijd weer gereden te hebben, zagen we het toegangsbord van het park. Hier moest natuurlijk weer de standaard foto worden gemaakt. Na het passeren van diverse dorpjes,  kwamen we in Port Townsend aan. Hier konden we na betaling keurig in de rij gaan staan voor de ferry. Gelukkig was het niet druk, want de helft van de wachtplekken zijn gereserveerde plaatsen voor de locals. Zijn er teveel gegadigden dan mag je wachten tot de volgende ferry. We wachtten een kwartier en om half een arriveerde het veer keurig op tijd. Tijdens de vaart zijn we lekker op het bovendek in de zon gaan zitten.

Na aanmeren reden over het prachtige Widbey Island en zagen weer prachtige landschappen. We kwamen zelfs een Holland Hotel tegen. Toen we weer vele kilometers gereden hadden, kwamen we eindelijk op de Interstate Highway 5 terecht, richting de Canadese grens. De laaste kilometers reden we lokaal en opeens stonden we stil. Na geruime tijd stil te hebben gestaan besloten we maar een klein stukje om te rijden en een nabij gelegen grensovergang. te nemen Hier bleek een forse rij voor de grens te staan.

Het bleek het einde van een lang weekend voor de Canadezen te zijn en iedereen ging weer terug naar huis. Na ruim een uur waren we eindelijk bij de overgang aanbeland en werden we heel rustig van hele vragenlijst voorzien. Gelukkig waren alle vragen goed en mochten we doorrijden. Om ruim half zes reden we de oprijlaan van onze familie op. We werden door Wil hartelijk welkom geheten en hebben lekker buiten nog even bijgepraat. Vrij kort erna kwam Kees en ook deze heette ons hartelijk welkom. Na een jaar bleek er niets veranderd te zijn behalve dat Kees weer andere grappen uit zijn duim kon zuigen 😉 We hebben natuurlijk nog uitgebreid met elkaar gesproken en (O)pa heeft met Kees nog de laatste youtube filmpjes gedeeld.

Daarna heb ik weer de weblog gemaakt en zijn we lekker gaan slapen. Morgen zullen we voor het eerst rustig aan doen en gaan we alleen met Wil even kort op pad. Verder zien we wel wat we gaan doen. Het weer zal de komende dagen iets minder worden. We zullen per dag bekijken welke activiteiten we kunnen gaan ondernemen.