Dag 12 (26 mei 2013)

Groot verdriet 😉 want het was vertrekdag. Het weer past zich aan deze situatie aan want het regende pijpenstelen. We hoefden niet vroeg op te staan want s’avonds zouden we pas om zes uur vanaf Seattle USA weer naar huis vliegen. Om acht uur zaten we gezamelijk aan het ontbijt en Kees maakte er weer een vrolijk circus van. Daarna was het de laatste zaken inpakken en nog even gezellig samenzitten. Om kwart voor tien was het dan tijd om te gaan vertrekken. Eerst hebben we nog nog even wat statiefoto’s gemaakt en daarna hebben we hartelijk afscheid van elkaar genomen.

We hebben elkaar ook beloofd weer snel te zien en zijn richting de grens vertrokken. Zoals eerder in deweek al in de blog stond geschreven, is de grens op enkele kilometers afstand
en is eigenlijk niet groter dan een lokaal weggetje. De grenspassage was binnen 10 minuten bekeken en we konden richting Seattle. Omdat op de freeway I5 naar Seattle een brug was ingestort, hadden we vooraf een lokale route gemaakt en in de TomTom gezet. Hier hadden we geen spijt van want we hebben weer behoorlijk kunnen genieten van de dorpjes en de natuur.

Onderweg stopte het gelukkig met regenen en arriveerden we rond de middag bij de Premium Outlet. We moesten namelijk een booschappenlijst schoenen afwerken en hadden daar even wat tijd voor ingepland.

Na het wegwerken van de schoenendozen en een en ander weer in de koffers gepropt te hebben, zijn we aan onze laatste rit in Amerika begonnen. Het naderen van Seattle blijft altijd een fraai gezicht en al snel waren we het centrum weer gepasseerd.

Na eerst even de auto afgetankt te hebben was de autoverhuur snel gevonden en kregen we keurig een bonnetje met $0.- !! erop.

Met de pendelbus was het vliegveld ook weer zo bereikt en hebben we de koffers ingecheckt. Opvallend was dat het uitermate rustig was op het vliegveld en alle verplichte zaken waren binnen een ommezien geregeld. Wel vond een computer het nodig om mij als willkeurige passagier er uit te pikken voor een drugstest van de handen. Even een papiertje eroverheen en ter analyse in een apparaat. De uitslag was natuurlijk , net zoals bij onze Daan afgelopen zomer, negatief. Om vier uur hebben we onze laatste kipburger van deze vakantie op en hebben nog uitgebreid met het thuisfront gewhapt en zijn naar de gate gegaan.

Ook hier was het super rustig. Keurig op tijd konden we boarden en het bleek dat er wel erg weinig passagiers waren. Eenmaal in het vliegtuig bleek het maar voor 30% ! bezet te zijn. De vlucht was rustig en zonder enige turbulentie. We hebben onderweg zelfs nog een mooie maanopkomst kunnen fotograferen. Een half uur vroeger dan gepland landen we al op Schiphol en de thuistaxi was nog maar net gearriveerd. De koffers waren ook zo op de band, want volgens mij waren we onderhand de enige die in Amsterdam bleven.

Onderweg naar huis hebben we natuurlijk gezellig nagepraat en waren binnen een uur weer thuis. De (O)pa vakantie van 2013 was ten einde en was zeer geslaagd. (O)pa had in ieder geval het gevoel dat die een maand op pad was geweest.

Vanuit deze blog nog een groet aan onze familie en nogmaals dank voor alles. We hebben jullie adres opgeschreven 🙂