Dag 1 (15 mei 2013)

Ook deze reis begon, net als vorig jaar, weer met vroeg opstaan. Om 5:15 uur ging de wekker en dat was vroeger als vorig jaar. (O)pa had deze keer slecht geslapen en was er ook al heel vroeg uit gegaan. Om 6:30 uur stonden we voor zijn deur en (O)pa stond keurig klaar. (O)ma zou dit keer niet meerijden naar Schiphol, maar zou bij het ophalen weer van de partij zijn. We hebben alles snel ingeladen en de reis naar Schiphol ging vlot. Om 8:00 uur namen we afscheid en liepen vertrekhal 2 binnen. We hebben snel de koffers ingecheckt om vervolgens even lekker koffie te gaan drinken. Daarna hebben we nog wat inkopen gedaan en zijn naar de gate gegaan. Hier verliep alles vlot. Opvallend was dat deze keer de “heb je zelf de koffer ingepakt” vragen niet meer werden gesteld. Dat gaat dus de goede kant op gelukkig. De volledige doorlichting is echter gebleven maar leverde natuurlijk een negatief resultaat op ;-).

Om 9:30 konden we boarden. We vlogen met een Boeing 747 en we hadden super plekken naast de ingang. Zelfs de derde gangpadstoel naast ons bleef leeg. Het eten tijdens de reis was buitengewoon goed en dat spreekt toch wel weer voor onze KLM.

Onderweg waren natuurlijk weer prachtige vergezichten te zien. De reis verliep supersnel en we landden zelfs 7 minuten eerder dan gepland.

Het weer in San Francisco was redelijk mooi en het was 21 graden. Tegen alle verwachting in liepen we bij de douane toch de nodige vertraging op. Er waren namelijk 2 internationale vliegtuigen geleegd en ze hadden maar liefst 7 hele balie’s!! open. Dat leverde voor ons dus een vertraging op van ruim één uur en dan te bedenken dat er, toen wij er eindelijk door heen waren, nog evenveel mensen achter ons stonden als voor ons hadden gestaan. Voordeel was dat onze koffers al keurig klaar stonden en dat er dus meteen we met de airtrain naar het Rental Car Center konden. Net als bij de vorige reis hadden we onze auto in Duitsland geboekt en razendsnel stonden we met onze papieren in de garage. Hier bleek onze midsize SUV niet voorradig. Of het erg was dat we een gratis upgrade naar een minivan kregen? Nee, natuurlijk niet. We rijden nu dus een een 7-persoons, 3.6L,283 PK MPV rond. Als we de komende dagen geen hotel kunnen vinden 😉 slapen we gewoon in de auto :-). Vanaf het rental car center zijn we gelijk naar het hotel gereden. Ondanks de zeemist zagen we dat het een superleuk gelegen hotel was. Direct aan de oceaan met bijbehorende forse golven. Helaas hadden we geen zeezicht, maar dat kan ook niet anders als je maar de helft van de normale prijs hoeft te betalen. Hier hebben we alle koffers herpakt en zijn vervolgens even naar de zee gelopen.

Er moesten natuurlijk ook de nodige plaatjes worden geschoten. Na het bezoek aan zee gingen we op weg naar ons enige geplande doel voor deze dag: De Golden Gate brug. Op de hotelkamer hadden we via internet de benodigde tol betaald, want dit systeem is sinds enige maanden vernieuwd. Op de Golden Gate brug is contant betalen er nu niet meer bij. Hier weer was prima en de brug was geheel zichtbaar en in de zon. Na een korte wandeling konden we ook hier mooie foto’s maken.

Ondanks dat het thuis 4:00 uur  in de nacht was, hadden we toch echt weer honger. We zijn naar Red Robin gegaan. Deze restaurant keten werd tijdens de vorige zomervakantie benoemd tot één van onze favoriete restaurants. Het was nota bene hetzelfde restaurant!!

Onze lampjes gingen nu bijna uit.  Na aankoop van wat kleine boodschapjes bij de Safeway, zijn we snel naar het hotel terug gegaan. Na de weblog gemaakt te hebben zijn we snel in bed gedoken. Morgen gaan we een rondrit in San Francisco doen en o.a. de bekende pieren bezoeken.